.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقطه اشتراک احمدی‌نژاد با هاشمی و خاتمی

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، سرانجام یک موضوع اجتماعی، جای بحث‌های داغ و پر از حرف و حدیث اقتصادی و سیاسی را گرفت و هجوم ریزگردها از غرب کشور به مرکز، باعث شد تا افزون بر وضعیت بد هوا در غرب کشور، پایتخت هم به حالت اضطرار درآید و خدا را شکر که ریزگردها، چیزهایی هستند که در هوا هستند و دیده هم می‌شوند و اگر کمی آنها را در هوا نفس بکشید، به سرفه می‌افتید و این، خود دلیل خوبی است که کسی وجودشان را تکذیب نکند و مثلا مثل نرخ تورم، نقل‌ قول‌های متفاوت و متناقض در‌باره‌اش نباشد و همه همدیگر را محکوم نکنند.

البته ریزگردها بیشتر اوقات، مهمان بخش‌های غربی و جنوبی کشورمان هستند و ساکنان استان‌های مرزی ایران، همواره این مشکل را دارند، ولی تجربه نشان داده تا پای ریزگردها به پایتخت باز نشود، صدای کسی ـ مسئولان و نه مردم ـ درنمی‌آید و این، خود نماد بارز آن است که ما همه مردم کشورمان را به یک چشم نمی‌بینیم.

هجوم ریزگردها به هوای پایتخت و وضعیت اضطراری آن، موضوعی بود که تیتر یک بسیاری از روزنامه‌های شد.

ـ هفت صبح با وام گرفتن از عنوان یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی، تیتر «رقص در غبار» را برای گزارش خود درباره وضعیت هوای پایتخت برگزید و همشهری، اعتماد، آرمان، ملت ما، شرق، جام جم، ایران، وطن امروز و اطلاعات هم ریزگردهای به صفحه نخست خود آورده بودند.

واکنش با تأخیر غلامعلی حداد عادل به سخنان سعید مرتضوی هم موضوعی بود که روزنامه آرمان آن را به تیتر و عکس یک خود تبدیل کرده بود.

یک روز پس از اعلام رسمی حداد عادل از عزمش برای رسیدن به صندلی سبز ریاست مجلس، سعید مرتضوی سخنانی گفت که بیشترین ضربه را به حداد عادل وارد کرد. حداد روز گذشته در پاسخ به سخنان مرتضوی گفت: هر قولی قول شرف است. حالا حداد عادل مانده و نمایندگانی که در روز استیضاح وزیر کار به دلیل روایت او از قول شرف مرتضوی از استیضاح دست کشیده بودند.

برخی روزنامه‌ها اما در ایران سرنوشت‌های عجیب و غریبی دارند؛ فرهیختگان یکی از این روزنامه‌هاست که رویکردش تا پیش از تغییر در پست ریاست دانشگاه آزاد، انتقاد از دولت بود و با روی کار آمدن رئیس جدید به صف حامیان دولت پیوسته است. این سرنوشت بسیاری از رسانه‌های ایران است که بین جناح‌های سیاسی گوناگون دست به دست می‌شوند.

فرهیحتگان تصویر یک خود را به رئیس جمهور در آخرین روز سفر طولانی استانی‌اش اختصاص داده و از قول احمدی‌نژاد وعده داده است: آغاز اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور. این در حالی است که روزنامه آرمان هم امروز از قول سخنگوی قوه قضائیه نوشته است: شمار پرونده‌های فساد مالی به بیش از صد مورد رسیده است.

نشست روز گذشته مجلس و موافقت آن با اجرای فاز دوم هدفمندی و پرداخت یارانه‌ها، موضوعی بود که افزون بر همه روزنامه‌های اقتصادی صبح در صفحه نخست رسالت هم به آن پرداخته شده بود.

موافقت مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی و پرداخت یارانه، تیتر یک روزنامه رسالت بود که در آن، خبر از پرداخت ۴۸ هزار میلیارد به خانوارها در سال ۹۱ داده بود. این روزنامه اما در صفحات درونی خود به موضوع بیانه دویست نماینده مجلس درباره موج گرانی‌های کشور پرداخت.

هرچند رسالت این بیانیه را در صفحه نخست خود کار نکرده بود، روزنامه‌های نزدیک به شهرداری تهران، آن را دستمایه تیتر یک خود کرده بودند.

همشهری نوشت: «گرانی بدون اصلاح سیاست‌های اقتصادی مهار نمی‌شود» و در گزارشی به موضوع بیانیه نمایندگان مجلس پرداحت؛ اما تهران امروز نوشت: «بنزین، آب و برق گران می‌شود» و خبر از افزایش قریب‌الوقوع تعرفه توسط دولت خبر داده بود.

پیروزی مقاومت زندانیان فلسطینی و تن دادن رژیم صهیونیستی به خواسته‌های آنها برای پایان دادن به اعتصاب غذا، خبری بود که همزمان با بازتاب اعتراض‌های روز نکبت، بر صفحه نخست برخی از روزنامه‌ها رفت.

جوان نوشت: «روز نکبت صهیونیست‌ها زیر بارش سنگ سیاه شد» و ملت ما «پیروزی بزرگ اسرای فلسطینی» را برای تیتر یک خود برگزید و کیهان نوشت: مقاومت نتیجه داد، اسرای فلسطینی به اعتصاب غذا پایان دادند.

اما امروز دو هفته نامه هم منتشر شد؛ نخست هفته نامه پرتو و دیگری هفته نامه یالثارات الحسین (ع).

پرتو از قول حداد عادل نوشت: منتظر انتقام طرفداران فتنه هستم و در بخشی دیگر به صدمین سفر استانی احمدی نژاد اشاره کرد و نوشت: شبی که چشمان احمدی‌نژاد تر شد و همچنین در گزارشی به موضوع دیدارهای آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی با خانواده شهدای هسته‌ای پرداخت و به چرایی علت حضور نیافتن خانواده احمدی روشن در دیدار با ‌هاشمی پرداخت.

ولی هفته نامه یالثارات در پرونده‌ای به وضعیت سینمای ایران پرداخته و آن را بی تفاوت، روشنفکرزده و هجمه کننده به اخلاق دانست. این هفته نامه همچنین در گزارشی از نشست همفکری انصار حزب‌الله نوشته است: یکی از نقاط اشتراک احمدی نژاد با ‌هاشمی و خاتمی، بی‌توجهی به موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.